.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حقوق یک معلم ۹۰سال قبل چقدر بوده است؟

مرور نطق یک نماینده مجلس در جلسه علنی مجلس شورای ملی در 18 بهمن 1300شمسی گویای نکات جالبی از وضعیت حقوق معلمان ایرانی و مقایسه آن با حقوق معلمان خارجی است.

او می گوید:
...در موضوع معلمین خارجی [اروپایی]ساعات درسشان را اگر ملاحظه فرمایید خواهید دید که چند ساعت در هفته بیشتر نیست. حد اقل آن 4 ساعت و حداکثرش از 10 ساعت تجاوز نمی کند .
آنوقت در هر ماه هر کدام سیصد یا سیصد و پنجاه تومان از دولت حقوق می گیرند. چقدر هم کمک و اضافات تقاضا و توقع دارند. در صورتی که بعضی از آنها برای دروسی انتخاب شده اند که ممکن است آن دروس را خود معلمین ایرانی تعلیم دهند .
وزارت معارف باید این نکته را کاملاً رعایت کند و در آتیه ساعات تدریس آنها را معلوم کند. زیرا 5 یا 10 ساعت درس کافی نیست و باید ساعات تدریس را از بیشتر قرار دهند
دیگر اینکه لازم است ما یک عده اشخاصی را همیشه تشویق و ترغیب کنیم برای اینکه بیایند و زحمت علمی را قبول کنند و یکی از طرق تشویق، ازدیاد حقوق آنها است .
معلمین ایرانی فوق العاده زحمت می کشند و تمام وقت خود را در هفته صرف تدریس می کنند و شاید متجاوز از سی ساعت در هفته کار می کنند آنوقت حداقل حقوق آنها 21 تومان و حداکثر 48 تومان است.
این حقوقی است که به این بدبختها داده می شود ...
بنده تصور می کنم اگر درست به معلمین حقوق داده شود در آتیه به جای اینکه مردم به ادارات دولتی حمله کنند عده ای هم حاضر خواهند شد شغل معلمی اختیار نمایند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 آذر 1390
انشاا...سیستم و نظام به یک بلوغی برسد و بفهمد برای بقای خودش هم که شده باید سیستم اموزش پرورش کشور را اصلاح نماید و از مدیران باسواد و حرفه ای استفاده شده و بیشترین سرمایه گزاری را در این بخش صورت دهد وبرای ایجاد تحول فرهنگی و اقتصادی مانند نظام ژاپن عمل نماید یعنی ابتدا معیشت معلمین را به اندازه استاندارد برساند تا مجبور نباشند اوقات خارج از زمان کار خود را صرف تامین معاش خود نمایند/از علاقمندان و افراد مناسب و واجد شرایط حرفه ای برای شغل معلمی استفاده شودنه انهایی که ازسر ناچاری و ضرورت شاغل شدن به این حرفه روی میاورند/به تربیت معلم و مدرس اهمیت بیشتری داده شده و مراکز مناسب و استاندارد ساخته و راه اندازی شود/به ساختن مدارس جدید با کیفیت و کمیت مناسب اهمیت داده شده و بانکها و وزارت نفت و وزراتخانه ها درامدزا مکلف به ساخت مدارس بویژه در نقاط محروم شوندسایر مدارس نیز بازسازی و تجهیز شوند /بجای اینکه دانش اموزان را مجبور به حفظ و یادگیری فرمول ها وانبوه اطلاعات بی خاصیت و جدول ضرب کنند و نتیجه گرا یی و ونمره محوری و فرد محوری را تشویق نموده ه و ذهن دانش اموز را مخزن ذخیره اطلاعات غیرکاربردی نمایند کار محوری و جامعه پذیری و جمع گرایی و مسئولیت پذیری را تشویق و اشاعه دهند کار گروهی و همبستگی و احساس مسئولیت تشویق شود دانش با صنعت و تجارت و جامعه مرتبط شود کار عملی بجای مباحث تئوریک محوریت داشته باشد احترام به قانون و بهداشت فردی و اجتماعی اموخته شودفرهنگ سازی از مدارس باید شروع شود روح وطن پرستی و عشق به میهن در دانش اموزان دمیده شود /به موضوع مذهب و خداشناسی در حد فهم کودکان پرداخته شود/ورزش حرفه ای از مدارس پایه ریزی شود /دانش اموزان با مشاغل و حرف اشنا شوند /مسئولین باید بدانند سیستم اموزش و پرورش چه قبل و چه بعد از انقلاب باعث تحول اجتماعی و اقتصادی نشده و بهترین سیستم مشابه سازی نظام اموزش و پرورش ژاپن متناسب با فرهنگ ایران است واگر همانند مالزی نظام اموزشی و اموزش و پرورش و تحصیلات عالی در محوریت برنامه های دولت قرار گیرد و مدیریت شود شاهد رشد و توسعه و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی خواهیم بود در غیر اینوصورت در منجلاب معضلات اجتماعی و اقتصادی همچنان غوطه ور خواهیم بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.